TUCSON 4. generacija - spreman za vrh klase!
Potpuno novi Hyundai SUV donosi vrhunski dizajn i modernu tehnologiju.
U automobilskom svijetu često zabljesnu brojni konceptni primjerci i oduševe publiku, ali vrlo često ne zažive kao produkcijske verzije ili u tržišnom izdanju budu bitno dizajnerski promijenjene.
Koncept Hyundai HDC-7 koji je u nedostatku pravih automobilskih fešti predstavljen javnosti u virtualnom obliku, početkom 2020. – bio je najava za potpuno novi Tucson, koji sada kad je otkriven u konačnom izgledu… izgleda jednako fenomenalno! Baš svi detalji preneseni su na pravi automobil, pa je oduševljenje dizajnom koncepta HDC-7 još veće pogledom na novi Hyundai Tucson.
Mnogi su automobilski proizvođači dizajnerski ograničeni i sve više novih modela nalikuje na one iz prethodne generacije, uz pokušaj prodavanja tek malo osvježenog starog dizajna kao „potpuno novi model“. Hyundai se takvim jeftinim trikovima nikad nije služio, pa razvoju svakog novog modela pristupa sa dovoljno inspiracije i kvalitetnih ideja koje u konačnici donose inovativne proizvode i predstavljaju kvalitetan iskorak u budućnost.
Duga tradicija koju Hyundai uživa u proizvodnji kompaktnih SUV modela datira još od 2004. godine kada je predstavljen prvi Tucson. Bio je to automobil kakav Hyundai tada nije imao u ponudi, a i konkurentski modeli u toj klasi bili su rijetkost. Kao nasljednik 2009. godine predstavljen je ix35 (na brojnim tržištima prisutan kao Tucson II), a kreiran sa potpuno novim dizajnerskim smjernicama poslužio je kao ogledni primjer za brojne Hyundai modele koji su se pojavili tih godina. Još uvijek prisutan Tucson III našao se u prodaji 2015. godine i odmah osvojio simpatije, te preuzeo lidersko mjesto u klasi – a u očima mnogih prepoznat je kao baby-SantaFe. Sve tri dosadašnje generacije modela Tucson sa brojkom od gotovo 6.000.000 prodanih vozila uspješno su odradile karijeru i profilirale Hyundai u brand sa ozbiljnim iskustvom u proizvodnji odličnih SUV automobila.
Upravo predstavljena četvrta generacija Tucsona donosi apsolutno sve novo osim imena, a radi se o modelu temeljito promijenjenih karakteristika sa modernom tehnologijom primjerenom digitalnom i električnom dobu koje je pred nama. Kao i dva prethodnika – novi Tucson za europske kupce proizvodit će se u češkoj tvornici Nošovice koja je u proteklim godinama dokazala visoki nivo kvalitete i završne obrade. Pa je sasvim jasno da će novi Tucson opet definirati nove standarde u ovoj klasi koje će konkurenti tek morati dostići.
Fenomenalan izgled novog Tucsona definitivno je lovac na poglede i ne dvojbeno je da gledan iz bilo kojeg kuta djeluje gotovo ne stvarno, kao skulptura. Bočna linija naglašena je sa nekoliko izraženih pregiba u formi slova Z, a oštre zasječene forme prisutne su na svim površinama. Kromirana letvica iznad prozora kreće od retrovizora i završava dodirujući zadnji vjetrobran, a daje Tucsonu premium dizajnerski potpis.
Pogledom na prednji dio Tucsona ističu se unikatni svjetlosni elementi, gdje su glavna svijetla pomaknuta potpuno na rubne dijelove vozila – a dominira originalna forma led dnevne rasvjete koja je integrirana u široku formu prednje maske. Dnevna svijetla kada nisu u funkciji i vozilo stoji – potpuno ne vidljivo su uklopljena u masku, a prilikom kretanja ostavljaju iznimno atraktivan vizualan dojam. Pogledom u retrovizor svima će biti jasno da se približava Hyundai Tucson.
Dovoljno inspiracije utrošeno je i za kreaciju zadnjeg dijela vozila, gdje svjetlosni elementi dominiraju također u originalnom izgledu i obuhvaćaju cijelu širinu. Donji dio branika iskorišten je za smještaj pokazivača smjera i svjetala za vožnju unatrag, obzirom da su sa te niske pozicije bitno učinkovitija. Logo branda Hyundai sada je integriran u zadnji vjetrobran, a posebno elegantno rješenje osmišljeno je za brisač zadnjeg stakla koji je diskretno skriven ispod zadnjeg spojlera i ne narušava simetriju skladnih linija.
Potpuno novi dizajnerski stil primijenjen je pri izradi unutrašnjosti gdje je prednja konzola u potpunosti digitalizirana, a iznimno elegantno su riješeni ventilacijski koji više ne dominiraju na nekoliko pozicija već su diskretno integrirani i raspoređeni cijelom širinom – što je rješenje jedinstveno u klasi. Centralno mjesto zauzima multimedijski dodirni zaslon dostupan u dimenzijama od 8.0 inča ili 10.25 inča ovisno o izvedbi opreme, a kupcima je omogućen izbor klasične instrumentne ploče sa analognim pokazivačima ili digitalne u veličini 10.25 inča. Središnja konzola iznimno je široka sa bogatim naslonjačima za ruke na koju se nadovezuje sklop ručice mjenjača, koji u 7-DCT verziji dolazi također digitaliziran. Automatskim 7-DCT mjenjačem upravlja se preko shift-by-wire izbornika koji je omogućio bolje iskorištenje prostora na konzoli i moderan izgled.
Zadnja sjedala zadržala su odličnu mogućnost podešavanja nagiba naslonjača što je koristio i prethodni Tucson. Time je osigurana i kvalitetna prilagodljivost prtljažnika koji posjeduje dvostruko dno sa pretincima za smještaj sitnica. Zapremina je varijabilna, te donosi 540-620 lit. iskoristivog prostora ovisno o izvedbi motora i prisutnosti baterije za sustav 48V-MHEV.
Dizajneri su se potrudili napraviti novi oblik bočnih vrata koja sada donjim dijelom u potpunosti prekrivaju pragove, te ih gumenim oblogama štite od oštećenja i blata. Omogućuju svim putnicima, osobito djeci lakši ulazak i izlazak bez rizika od prljanja nogavica kada su loši vremenski uvjeti. Jednako kvalitetno rješenje već primjenjuje „veći brat“ SantaFe, a Tucson to nije imao na dosadašnjim izvedbama.
Novi Hyundai Tucson u motornoj ponudi donosi bogat izbor pogonskih agregata, a domaćim kupcima omiljeni dieselski 1.6 CRDi i nadalje dolazi sa snagom 115 KS ili 136 KS. U primjeni je od 2018. i prisutan u mnogim Hyundai modelima gdje je dokazao pouzdanost i štedljivost. Novost je temeljito dorađena benzinska verzija 1.6 T-GDi koja je do sada bila dostupna samo na nekim tržištima i to u izvedbi sa 177 KS, a sada je ponuđena sa 150 KS ili 180 KS. Obje varijante serijski su opremljene 48V Mild-Hybrid tehnologijom koja osigurava bolju pokretljivost i povoljnije ekološke karakteristike sa reduciranom potrošnjom goriva. Uz sva četiri motora dostupan je ručni mjenjač sa 6-stupnjeva ili automatski 7-DCT.
Na bazi benzinskog 1.6 T-GDi motora nastale su još dvije izvedbe i to HEV (klasični hybrid sa snagom 230 KS), te PHEV (plug-in hybrid sa snagom 265 KS), a isporučuju se uz 6-stupanjski automatski mjenjač.
U sigurnosnoj opremi Hyundai postavlja još jedan novi standard i uz već uobičajenih šest zračnih jastuka donosi sedmi zračni jastuk ugrađen u desnu stranu vozačevog sjedala, a namjena mu je sprječavanje međusobnog ozljeđivanja vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara. Novi Tucson jedan je od prvih automobila koji ovo rješenje nudi već u početnom paketu.
Za aktivnu sigurnost sada brine bogata elektronska podrška vozaču koja u serijskoj opremi uključuje LKA upozorenje kod napuštanja vozne trake, LFA održavanje vozila u sredini trake, FCA upozorenje o mogućnosti sudara, DAW upozorenje vozača na umor, HBA automatsko upravljanje dugim svijetlima, DBC samostalno kočenje pri spuštanju na strmini, HAC pomoć pri kretanju na uzbrdici, a standardno je ugrađen i E-Call sustav dojave hitnoj službi u slučaju nesreće.
Kao opcija ponuđen je i sustav za siguran izlazak sa zadnjih sjedala koji kombinira senzore mrtvog kuta i automatsko zaključavanje vrata, te onemogućuje otvaranje zadnjih vrata ukoliko se približava drugo vozilo sa zadnje strane. Sustav ujedno omogućuje i sigurnije isparkiravanje unatrag kada je ograničena vidljivost pri čemu upozorava na vozilo koje se bočno približava. Za novi Tucson dostupan je i sustav daljinskog parkiranja u kombinaciji sa pametnim ključem ukoliko je parkirno mjesto ograničeno širinom i vrata se ne mogu dovoljno otvoriti.
Novost je i adaptivni tempomat povezan sa navigacijskim sustavom koji prikuplja informacije o konfiguraciji terena i ograničenjima brzine na temelju čega samostalno prilagođava brzinu vozila u zonama sporijeg prometa, kao i pri prolascima kroz zavoje.
Sve sigurnosne komponente Hyundai je objedinio pod jedinstvenim nazivom „SmartSense“, pa će tim imenom biti brandirani i korišteni u promo aktivnostima.
Novi Hyundai Tucson i dalje je čistokrvni SUV, a za razliku od mnogih konkurenata – kao opciju u ponudi ima 4WD H-TRAC aktivni pogon na sve kotače. Uz blokadu središnjeg diferencijala kojom je moguće manualno uključiti ravnomjernu raspodjelu pogonskog momenta na prednju i zadnju osovinu, H-TRAC sustav omogućuje i elektronski nadzor pogona sa izbornikom terenskih uvjeta (snijeg / blato / pijesak). Vozaču je time značajno olakšano doziranje snage potrebne za vožnju po različitim podlogama. Kao u svakom pravom SUV automobilu i karoserija novog Tucsona dodatno je ojačana na strateškim mjestima kako bi svi terenski izazovi bili uspješno savladani.
Dimenzijama se novi Tucson zadržava u srednjoj SUV klasi i dužinom od 4,50 m optimalno je velik da bi ponudio dovoljno prostora za putnike i prtljagu, a jednako dobro se snalazi u gradskim skučenim prostorima i javnim garažama. Vozi na međuosovinskom razmaku od 2,68 m i mjeri u širinu 1,86 m dok se visina zadržala na ugodnih 1,65 m da bi pranje krova ili skidanje snijega bilo moguće bez dodatnih stepenica.
Novi Hyundai Tucson u domaćim prodajnim salonima dostupan je od siječnja 2021.