Predstavljamo - novi Hyundai i30
Prije točno deset godina predstavljena je prva, a sada uspješnu priču nastavlja treća generacija.
i30 je u povijesti marke Hyundai iznimno važan model, jer kada se pojavio 2007. bio je prvi u nizu novog imenovanja sa prvim slovom "i" (Inovation) - a ujedno je i postavio nove standarde u kvaliteti, te opremljenosti Hyundai automobila. Osmišljen je da popuni klasu između popularnih modela Getz i Elantra, ali ne kao nasljednik tadašnjeg Accenta koji je i danas prisutan u novim izvedbama na azijskim tržištima. Hyundai je kroz i30 kreirao iz korijena nov automobil ciljano koncipiran za europske kupce, koji je napravio veliki iskorak u dizajnu i time si otvorio put kao ozbiljan igrač kompaktne klase.
Osim toga, upravo je prvi i30 bio prekretnica u europskoj orijentaciji marke Hyundai, jer je kompanija baš sa tim modelom počela proizvodnju u novoj super-modernoj tvornici Nošovice (Češka). Jednako atraktivni modeli koji su uslijedili potom (i10 / i20 / ix20 / ix35) bili su nastavak iste filozofije, a brojne kupce koji nikad nisu razmišljali o Hyundai vozilima potaknuli su da prošire vidike.
Druga generacija uvedena u prodaju 2012. dodatno je oduševila publiku, a još više iznenadila konkurenciju što su prenijeli brojni svjetski mediji. Novi tim poznatih europskih dizajnera koji je svoju bazu smjestio u razvojni centar Rüsselsheim (Njemačka) zaslužan je za "Fluidic Sculpture" način oblikovanja novih modela čime je Hyundai napokon dobio prepoznatljiv vizualni identitet. Svi ostali modeli nastali prema smjernicama tog dizajna ostavili su uvjerljiv dojam.
Pet godina kasnije Hyundai okreće novu stranicu u svojoj povijesti i uvođenjem treće generacije pokazuje da uz dosadašnje kvalitete - pouzdanost i pristupačnost – može ponuditi moderan stil i osobitu udobnost, kao i svu naprednu sigurnosnu opremu.
Novi Hyundai i30 složen je po već provjerenom receptu, a koristi platformu osovinskog razmaka 2,65 m u kombinaciji sa odličnim Multi-Link ovjesom zadnjih kotača. Takvo rješenje bilo je zaslužno za vrhunske performanse obje prethodne generacije, a mnogi konkurentski proizvođači u ovoj kategoriji vozila još uvijek ne nude takvu izvedbu kao serijsku. Tim potezom Hyundai je dokazao da najbolje rješenje ovjesa ne mora biti rezervirano samo za skupocjene i sportske verzije, a kod i30 isporučuje se uz sve opcije snage i opreme.
Za razliku od brojnih proizvođača koji u posljednje vrijeme tek lagano osvježavaju izgled svojim vozilima (pa se novi jedva razlikuje od prethodnog), Hyundai se trudi za svaki novi model ponuditi potpuno nov i svjež dizajn. Tako je i za Hyundai i30 skrojeno potpuno novo odijelo, koje atraktivnim stilom u potpunosti prati ostale novitete u gami (Tucson, Elantra). Novim oblikom šesterokutne prednje maske koji je prvi put prikazan na konceptnom modelu "Intrado" postavljen je temelj izgleda prednjeg dijela vozila, a takve dizajnerske crte nosit će i svi nadolazeći modeli. Uska svijetla u kombinaciji sa produženim poklopcem motora daju novom i30 naglašeno sportsku notu, a originalni detalji uočavaju se i pogledom sa zadnje strane.
Unutrašnjost je također potpuno nova i donosi visoku dozu osobnosti, obzirom da ne nalikuje ni jednom prethodnom niti aktualnom modelu u Hyundai gami. Središnje mjesto na instrumentnoj ploči rezervirano je za visoko postavljeni LCD info sustav koji je zbog svoje pozicije vrlo pregledan i lako dohvatljiv. Takvo rješenje minimalno skreće pogled vozača sa ceste i važan je doprinos sigurnosti, a sadrži funkcije radio prijemnika, navigacijskog uređaja i posjeduje Bluetooth povezivost.
Za Hyundai i30 pripremljen je bogat popis serijske opreme, a već osnovna verzija sadrži 6 zračnih jastuka i sve suvremene sigurnosne sustave za aktivnu pomoć u vožnji među kojima su Autonomno kočenje, Održavanje unutar vozne trake, Upozorenje od naleta na drugo vozilo, Pomoć pri kretanju na kosini, kao i Tempomat sa ograničenjem brzine. Time je potpuno promijenjena percepcija početnog paketa opreme koji je često puta cijenom povoljan, ali uređenjem skroman. Novi i30 nudi i kožni volan, visinsko podešavanje sjedala vozača, svijetla za maglu, LED dnevna svijetla, dodatno osvjetljene ceste pri skretanju, protuprovalni alarm... bez ikakve nadoplate već od najpristupačnije izvedbe.
Ponudu pogonskih izvedbi otvara provjereni atmosferski benzinac 1.4 Dual-CVVT (100 KS) koji je proteklih godina dokazao pouzdanost i bio vrlo čest izbor kupaca. Za ljubitelje temperamentnije vožnje i nove tehnologije dostupna su dva turbo-benzinska motora sa izravnim ubrizgavanjem 1.0 T-GDi (120 KS) i 1.4 T-GDi (140 KS), pri čemu je uz jači moguće dobiti i novi 7-stupanski DCT automatski mjenjač. Za diesel pogon odabran je također provjereni 1.6 CRDi kakav već vozi u brojnim modelima Hyundai game, a sada je dostupan uz snagu 95 KS / 110 KS / 136 KS. U svim izvedbama serijski je ručni 6-stupanjski mjenjač, dok je uz najjači dostupan i automatik 7-DCT.
Hrvatskim kupcima na raspolaganju je od 07.04.2017.