Predstavljamo Hyundai Santa Fe - četvrta generacija
Napredan dizajn, automatski mjenjač sa 8 brzina i HTRAC-4WD pogon samo su neki od noviteta...
Kada je prije gotovo 20 godina predstavljena prva generacija modela Santa Fe - Hyundai je vrlo hrabro potpuno samostalno zakoračio u SUV klasu, koja je tada imala tek nekoliko predstavnika. Trendovi su se u međuvremenu značajno promijenili i SUV modeli već duže vrijeme dominiraju automobilskim tržištem, a Hyundai se tu odlično snalazi sa trenutno čak sedam SUV modela u gami... od toga su tri dostupna u Europi (Kona, Tucson, Santa Fe), dok su ostali prisutni u ostatku svijeta (Venue, Creta, Palisade, Nexo). Prvi Santa Fe iz 2001., drugi koji je stigao 2007. i treći iz 2013. koji upravo završava karijeru - osim imena dijele mnogo toga zajedničkog, a jedna od vrlina su i uvjerljivi prodajni rezultati. Čak 400.000 primjeraka modela Santa Fe u proteklom razdoblju plasirano je na europske prometnice, a globalni uspjeh još je veći osobito u Sjevernoj Americi čemu je djelomično "kumovalo" i ime (Santa Fe je grad u američkoj saveznoj državi Arizona).
Za 2019. modelsku godinu Hyundai je pripremio Santa Fe u potpuno novom izdanju, a kako to i priliči dobre osobine prethodnika uvelike su korištene pri konstruiranju četvrte generacije. Obzirom da je prethodnik postojao u standardnoj izvedbi karoserije, kao i u produženoj varijanti Grand Santa Fe - odlučeno je da novi model preuzme ulogu zamjene za obje dosadašnje karoserijske verzije. Tako je za novi Santa Fe konstruirana sasvim nova platforma sa povećanim osovinskim razmakom od 2,76 m, a dužinom karoserije sada mjeri 4,77 m što je +8 cm u odnosu na prethodni Santa Fe, odnosno -13 cm u odnosu na prethodni Grand Santa Fe. Sa novim je dimenzijama Santa Fe dobio osjetno bolju prostranost i golemi prtljažnik zapremine 625 l, čime je značajno poboljšana i funkcionalnost opcijskog trećeg reda sjedala. A nove su mjere puno primjerenije za sve urbane sredine i tipske garaže u kojima je potraga za slobodnim parkirnim mjestom često naporan zadatak.
Novi Santa Fe sad donosi potpuno izmijenjeni dizajnerski stil, sa snažno izraženim obilježjima koje karakteriziraju mega uspješni model Kona. Pa je već na prvi "pogled u lice" vidljiva povezanost ta dva modela, ali i smjernice dizajna koje će u budućnosti biti primijenjene na još nekim kreacijama. Visoko postavljena, izrazito tanka prednja dnevna led svijetla povezana sa kromiranom letvicom, kao i odvojena glavna svijetla naglašavaju robusnost i širinu vozila koja mjeri impresivnih 1,88 m. Jednako uspješno dizajniran je zadnji dio vozila na kojem također svjetlosni elementi dominiraju i oblikovani su na dvije razine - visoko postavljena pozicijska i kočiona svjetla izvedena u led tehnici, te nisko postavljeni pokazivači smjera i svijetla za vožnju unatrag.
Bočna je linija definirana elegantnim kromiranim detaljima gdje se osobito ističu letvice oko prozora, kao i aluminijski krovni nosači koji su dio serijske opreme. Za bolju preglednost pri vožnji unatrag osobito koristan detalj je povećan treći prozor u zadnjem nosaču krova, što će svakako odgovarati i putnicima u trećem redu sjedala. Detalj koji će zasigurno oduševiti poklonike terenske vožnje i obitelji sa djecom - svakako su "suhi pragovi" obzirom da su bočna vrata spuštena sasvim do poda i potpuno pokrivaju pragove. Time je bez obzira na vremenske uvjete i čistoću vanjštine omogućen lagan ulazak i izlazak bez prljanja nogavica, toliko čestog kod većine ostalih povišenih automobila. Palac gore za inženjere!
Zbog raskošnih vanjskih dimenzija unutrašnjost obiluje prostorom, a vrlo korisna opcija za još bolju iskoristivost kabine i prtljažnika je fleksibilno zadnje sjedalo koje se može klizno pomicati za 15 cm i podešavati po nagibu u nekoliko pozicija. Putnici koji će se voziti iza tako uživaju u maksimalnoj komociji kojoj doprinosi odvojena ventilacija, dva USB priključka i rolete na bočnim prozorima za dodatnu zaštitu od sunca.
Pripadnost visokoj SUV klasi novi Santa Fe pokazuje i težinom od 1.850 - 1.920 kg ovisno o varijanti motora i izvedbi pogona. Za europsko tržište pripremljena su tri već poznata, ali temeljito dorađena diesel agregata koji zadovoljavaju najstrože ekološke standarde EURO6d. Ponudu otvara 2.0 CRDi sa 150 KS, dostupan je i sa 185 KS, a kao najjači dolazi 2.2 CRDi sa 200 KS. Uz sve motore nudi se 6-stupanjski ručni mjenjač, dok se varijante sa 185 i 200 KS mogu dobiti i uz potpuno novi 8-stupanjski automatski mjenjač.
Za razliku od mnogih "mekušaca" koji su prisutni u ovoj kasi, a uopće nisu pripremljeni za terensku vožnju, niti se opremaju sa 4x4 pogonom - novi Santa Fe je ostao vjeran tradiciji, pa i dalje nudi moćan prilagodljivi pogon 4WD koji je sada brandiran pod oznakom HTRAC. Osim sustava automatskog uključivanja koji reagira trenutno ako se dogodi proklizavanje prednjih kotača, vozaču je ostavljena mogućnost izbora režima Sport (pogon je na prednjoj i zadnjoj osovini 50:50), Comfort (pogon je 65% prednji) ili Eco (pogon je 100% prednji). U situacijama kada su uvjeti na podlozi izuzetno loši ili je potrebno savladati izraženu prepreku, oštar uspon, strmi spust... moguće je uključiti blokadu centralnog diferencijala (4WD Lock) i tada obje osovine odmah dobivaju jednaku količinu pogona. Čak 440 Nm okretnog momenta kojeg razvija motor 2.2 CRDi dovoljno je za savladavanje većine terenskih izazova, a novi Santa Fe bez problema može vući i prikolicu ukupne mase do 2.500 kg. Kapacitet motora jasno pokazuje maksimalna brzina od 205 km/h, kao i respektabilno ubrzanje do 100 km/h za samo 9,8 sek.
Za novi Santa Fe Hyundai je složio maksimalni sigurnosni paket sa svom trenutno dostupnom tehnologijom koja pomaže vozaču i sprječava nesreće. Sustavi su objedinjeni pod nazivom "Hyundai Smart Sense", osim onih već poznatih donosi i brojne novine - poput automatskog zaključavanja zadnjih vrata ako se zaustavljenom vozilu približava drugo vozilo, kako bi se spriječio izlazak putnika u ne sigurnim uvjetima. Isto tako, novi Santa Fe će upozoriti vozača ako je napustio vozilo i zaboravio nekog putnika na zadnjem sjedalu (dijete, ljubimac).
Dio opreme je i odličan navigacijski sustav kojim se upravlja preko dodirnog zaslona u boji dijagonale 8.0 inča, a Hyundai osigurava doživotnu besplatnu podršku i ažuriranje za mape. Virtualni instrumenti ispred vozača, head-up projekcija važnih informacija na vjetrobran, bežični punjač za pametni telefon i vrhunski audio sustav sa potpisom američkog specijalista "Krell" samo je dio onoga što nudi novi Santa Fe.
Za kupce u Hrvatskoj dostupan je od veljače 2019.