Predstavljamo - Hyundai i30 Fastback
Još jedan hrabri dizajnerski uradak stiže iz Hyundai garaže!
Sa klasičnim i relativno suzdržanim izgledom Hyundai se davno već oprostio i svakim novim modelom unosi svježinu u svoju ponudu, za razliku od mnogih prozvođača automobila koji primjenjuju "Copy/Paste" tehniku sa tek sitnim promjenama kojima oživljavaju umorne kreacije. Godinu nakon početka prodaje najnovije treće generacije modela i30 - gama se proširuje novom varijantom kakvu Hyundai do sada nije imao.
Uz dvije uobičajene izvedbe karoserije koje proteklih mjeseci osvajaju domaće kupce, na tržište stiže super atraktivna coupe-limuzina zanimljvog naziva "Fastback". Dužinom od 4,45 m smješta se taman između Hatchback i Wagon verzije - duži je 11,5 cm od standardne karoserije, a kraći 15 cm od karavana. Da bi ova limuzina zadržala prepoznatljivu prostranost koja krasi ostale članove Obitelji i30 - vrata prtljažnika otvaraju se visoko zajedno sa zadnjim vjetrobranom. Pristup prtljažniku tim rješenjem je izuzetno olakšan i eliminirane su sve kritike koje dobivaju klasične limuzine sa smanjenim utovarnim otvorom.
Hyundai i30 Fastback atraktivnom bočnom siluetom i naglašeno visokim zadnjim dijelom unosi vrlo originalan dizajn u kompaktnu klasu u kojoj limuzinske izvedbe nisu osobito popularne. Agresivniji prednji branik, novi izgled dnevnih svijetala i zatamnjena glavna svijetla zaslužni su za "ljuto lice", a zadnji spojler postavljen na rub vrata prtljažnika i dvobojni zadnji branik sa vidljivom kromiranom cijevi ispuha definiraju "izazovnu stražnjicu". Kao cjelina automobil je privlačan iz svakog kuta, a za razliku od mnogih sličnih koncepcija u kojima su dizajneri uspjeli pogoditi kao "prstom u oko" - Hyundai i30 Fastback nije nagrđen nezgrapnim i ne potrebnim zadnjim brisačem. Aerodinamika karoserije je izvrsna, čime je izbjegnuto prljanje zadnjeg vjetrobrana i u eksremno kišnim uvjetima.
Ovom automobilu Hyundai je namjenio izrazito sportsku ulogu koju ističu brojni detalji različiti od ostalih karoserijskih varijanti. Postavke ovjesa su drugačije kalibrirane uz 5 mm kraće opruge, a za 25 mm spušten je krov što je osiguralo znatno niže težište vozila i bolje dinamičke karakteristike. Tim korekcijama nije nimalo narušena udobnost niti je izgubljena prostranost kabine, a upravljivost i osjećaj sigurne vožnje daleko je izraženiji.
Da bi sve bilo baš tako dobro, zaslužan je sportski odjel kompanije Hyundai koji je već nekoliko godina stacioniran u razvojnom centru neposredno uz kultnu njemačku stazu Nürburgring - gdje svaki novi model mora odraditi žestoki ritam testiranja u uvjetima kao na utrkama. Tvornica je već najavila da će i Fastback i30 dobiti svoju ultra-sportsku inačicu "N" sa impresivnim 2.0 T-GDi motorom snažnim 275 KS - koji je već postao omiljen među ljubiteljima "streetrace & track day evenata".
Primjereniji za svakodnevnu vožnju biti će moderni turbo-benzinci 1.0 T-GDi sa 120 KS, te 1.4 T-GDi sa 140 KS koji se serijski isporučuju sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Uz opciju 140 KS dobavljiv je i odličan automatik 7-DCT. Za Hyundai i30 Fastback pripremljeni su i sadržajniji paketi opreme, pa već osnovni donosi Tempomat, Bluetooth, zadnju parkirnu kameru, aluminijske naplatke 16 cola, svijetla za maglu i sve suvremene sigurnosne sustave za pomoć vozaču.
Nakon hrvatske premijere koja je održana na ZG Auto Showu 2018 - prve količine u prodajnim salonima očekuju se u ljetnom terminu.