Potpuno novi Hyundai i20 - treća generacija

Large 44022b81 e774 4c82 a5dc be22abc9a3e2
Povratak na novosti

Dugo očekivani novitet u prodaju dolazi od siječnja 2021. uz vrhunsku opremu i odličnu cijenu!

Treća generacija modela Hyundai i20 upravo kreće u osvajanje tršišta i nastavlja uspješnu karijeru dvojice prethodnika. Klasa u koju se Hyundai uključio 2002. sa modelom Getz – iznimno popularnim diljem svijeta, a i kod domaćih kupaca – dobila je 2008. godine prvu izvedbu modela i20. Time je nastavljen proces brandiranja oznake „i20“ za Hyundai predstavnika u kategoriji B-kompaktnih automobila. Nešto manji Hyundai i10 pojavio se iste godine, a nešto veći Hyundai i30 godinu ranije čime je Hyundai nastavio promovirati novu tehnološku odrednicu skrivenu iza slova „i“ (Inovative). Prvi Hyundai i20 iznimno prisutan na cestama još je i danas, a osobito popularan je kod kupaca rabljenih vozila gdje uživa status jednog od  omiljenih modela – što mu osigurava i prilično visoku tržišnu vrijednost.

2015. godine Hyundai je predstavio drugu generaciju modela i20 – koji je tada bio uvjerljivo jedan od najkvalitetnijih predstavnika svoje klase, prema komentarima novinara „spreman za stepenicu više“ i vrlo brzo je stekao popularnost kod kupaca. Prvi je automobil kojim je Hyundai prepoznat i kod poslovnih korisnika, pa su brojne tvrtke izabrale upravo i20 za popunu svog voznog parka. Jamstvo od 5 godina uz ne ograničenu kilometražu samo je jedan od argumenata koji je bitan tvrtkama u kojima automobili godišnje često voze i više od 50.000 km, uz redovito izmjenjivanje vozača različitih stilova i navika za volanom. Pa se na tržištu rabljenih već mogu pronaći primjerci koji su prevalili i 300.000 km, bez ikakvih kvarova i povećanih troškova održavanja.

Najnoviji Hyundai i20 u skladu sa pandemijskim okolnostima nije ugledao svijetlo dana na blještavom štandu nekog svjetskog auto-salona, no bez obzira na to nakon virtualne premijere u početkom ljeta 2020.  izazvao je veliko zanimanje. Hyundai je opet pogodio pravu formulu za uspjeh i na kvalitetnim temeljima prethodne generacije složio inovativan automobil, sa potpuno novim dizajnom i vrhunskom sigurnosnom tehnologijom. Hyundai se nije priklonio trendu povećavanja vanjskih dimenzija koje koriste brojni proizvođači kako bi učinili novi model „novijim“ od starog – već je u jednakoj dužini 4,04 m primjenio bolja rješenja za kreiranje prostora. Time je porastao i prostor za putnike i prostor u prtljažniku koji sada mjeri čak 330 litara i uvjerljivo je jedan od najvećih u klasi.

Vanjski dizajn sada obilježavaju oštre linije i izraženi pregibi na svim površinama čime je postignut odličan efekt loma svijetla koji u kombinaciji sa atraktivnim bojama karoserije pruža ugođaj različitih nijansi iako je postupak lakiranja potpuno klasičan. Primijetili i pohvalili su to mnogi već pri prvom susretu sa novim i20. Za bolje aerodinamičke rezultate zaslužna je i profilirana krovna površina koja u kombinaciji sa bočnim difuzorima na vratima prtljažnika i donjem dijelu zadnjeg branika omogućuju lakše strujanje zraka i manje prljanje zadnjeg djela vozila.

Prednji dio oblikovan je sa dominantnom šesterokutnom maskom u prilično amerikaniziranom stilu koji je premijerno predstavljen na posljednjoj sedmoj generaciji limuzine Elantra, koja je već desetljećima odlično prihvaćena na američkom tržištu. Takav dinamičan i izražajan „američki-look“ preuzeo je i novi Tucson, a može se očekivati i kod nadolazećih modela. Dizajn nakošenih prednjih svjetala sa oštrim rubovima i integriranom led dnevnom rasvjetom ističe markantan sportski stil koji je jednako prisutan i na zadnjem dijelu vozila. Zadnja svijetla sa atraktivnom trokutastom formom elegantno su spojena središnjom letvicom i čine jednu cjelinu, što naglašava širinu vozila koja mjeri 1,77 m.

Prvi pogled prema unutrašnjosti otkriva potpuno novi pristup u oblikovanju vozačkog okruženja gdje je audio i multimedijski sustav podignut u razinu vjetrobrana. Time je preglednost značajno povećana, a ujedno je omogućena ugradnja većeg i sadržajnijeg dodirnog zaslona koji može biti dijagonale do 10,25 inča. Vozaču je ponuđen izbor klasične instrumentne ploče sa uobičajenom formom brzinomjera i okretomjera ili digitalni virtualni kokpit, također sa zaslonom od 10,25 inča. Posebnost unutrašnjosti su ugodno profilirana prednja sjedala sa izraženom bočnom potporom, a jednako kvalitetnu izvedbu imaju i zadnja – što je prilična rijetkost u ovoj klasi. Dobro provjetravanje i grijanje kabine osiguravaju i ventilacijski otvori ispod prednjih sjedala, za dodatnu udobnost putnika koji se voze iza.

Pogonsku grupu čine dva dokazano provjerena benzinska motora, već prisutna nekoliko godina u gami Hyundai vozila. Klasični 4-cilindarski atmosferski agregat zapremine 1.25 ccm isporučuje zdravih 84 KS – a iako razvija istu snagu kao kod prethodnika, motor je temeljito tehnološki dorađen sa novim sustavom DPi dvostrukog ubrizgavanja goriva. DPi tehnologija omogućuje veću elastičnost motora i bolju startnost od nižih okretaja uz fenomenalno nisku prosječnu potrošnju goriva 5,2 l / 100 km. Jednaka koncepcija primjenjena je i za osvježeni Hyundai i30 koji unatrag par mjeseci vozi sa motorom 1.5 DPi, a oduševljava iznimno mirnim i tihim radom.

Trendovski moderan 3-cilindarski 1.0 T-GDi dolazi sa snagom 100 KS, a opcijski će se nuditi i sa 120 KS – standardno je uparen uz ručni mjenjač sa 6 brzina. Ovaj motor odgovarat će temperamentnijim vozačima koji prometuju zahtjevnijim cestovnim dionicama gdje do izražaja dolazi turbo-asistencija i respektabilan okretni moment od 175 Nm. Već se jako dobro snalazi u crossoveru Kona, a uz nešto lakšu karoseriju - novi Hyundai i20 1.0 T-GDi nudi još više zabave u vožnji. Uz doplatu dostupan je i odličan automatski mjenjač sa dvostrukom spojkom 7-DCT.

Sigurnosna oprema iz visoke klase sada upotpunjuje svaki novi Hyundai i20, pa osim šest zračnih jastuka zaduženih za pasivnu sigurnost – dolazi i set naprednih aktivnih sustava za pomoć vozaču i spriječavanje sudara. Već nastandardniji paket opreme ponuđen domaćim kupcima posjeduje LKA upozorenje kod napuštanja vozne trake, FCA upozorenje na opasnost od sudara i samostalno kočenje, DAW upozorenje na umor vozača, HBA automatsko upravljanje dugim svijetlima, HAC pomoć pri kretanju na kosini, RSA upozorenje za prisutnost putnika na zadnjem sjedalu…. A dio serijske opreme je Tempomat za vožnju stalnom brzinom, Bluetooth sustav telefoniranja i naravno, Klima Uređaj (kojeg mnogi konkurentski proizvođači – zvuči ne vjerojatno – ne nude u osnovnim paketima).

Ponudu uskoro dopunjava i sportska izvedba N-Line sa dorađenim ovjesom, sportski uređenim interijerom, te atraktivnim dodacima na karoseriji – a nudit će se u izvedbi sa 120 KS. Kao top model biti će dostupan i super sportski Hyundai i20 N snažan čak 204 KS koji stiže do 100 km/h za samo 6,7 sek i postiže maksimalnu brzinu 230 km/h.

Novi Hyundai i20 treće generacije u prodajnim salonima dostupan je od siječnja 2021.