NOVITET – Hyundai Kona hybrid
Početkom 2020. ponudu proširuje još jedna tehnološki napredna izvedba!
Mega uspješan projekt iz Hyundai-garaže u kojem glavnu ulogu igra Kona dobio je još jedan nastavak - pa tako nakon benzinskog i dieselskog, te jednog od trenutno najboljeg EV full-elektro pogona... novost u ponudi je i HEV hibridna izvedba sa elektromotorom snage 32 kW. Kao baza korišten je provjereni 4-cilindarski atmosferski benzinski motor 1.6 GDi sa direktnim ubrizgavanjem goriva, gdje uz podršku elektro motora Kona hybrid razvija respektablnu snagu 104 kW / 141 KS. Još vrijedniji je podatak o najvećem okretnom momentu od 265 Nm koji omogućuje ugodnu pokretljivost vozila i dinamične performanse.
Za razliku od mnogih Mild-Hybrid 48V automobila koji postaju sveprisutni na tržištu i ne mogu voziti samo na struju - tehnologija modela Kona hybrid funkcionira na naponu 240V i opremljena je baterijom od 1,56 kWh - što vozilu omogućuje pokretljivost u samostalnom električnom režimu do brzine 40 km/h. Na taj način gradska vožnja sa učestalom potragom za parkirnim mjestom ili savladavanje semaforske gužve odrađuje se uz električni pogon. Baš u tim uvjetima kada inače benzinski motor bespotrebno troši gorivo, a snaga i performanse se ne iskorištavaju - elektro motor osigurava mobilnost vozila uz nultu potrošnju goriva i nultu emisiju ispušnih plinova. Kona hybrid ciljano i je koncipirana za kupce koji većinu vremena automobil koriste u gradskoj vožnji, a idealna je i brdovita konfiguracija terena sa dosta potrebe za korištenjem kočnica - kada se u punom smislu može koristiti sustav regenerativnog kočenja koji energiju potrebnu za usporavanje vozila koristi za punjenje baterije.
Jedna od posebnosti koja Konu hybrid razlikuje od većine konkurencije je i odličan DCT 6-stupanjski automatski mjenjač sa dvije spojke. Prema svim testovima koje su odradili specijalizirani novinari - DCT mjenjač pravo je osvježenje u ovoj klasi gdje gotovo svi proizvođači koriste zastarjeli bezstupanjski CVT mjenjač, karakterističan po nepotrebnom forsiranju okretaja motora kod svakog naglijeg ubrzavanja. DCT mjenjač kakav je ponudio Hyundai identičan je koncepciji pravog automatskog mjenjača gdje se brzine mijenjaju slijedno i optimalno, a i vozač može putem poluga na volanu aktivirati sekvencijalni režim rada i odabrati željeni stupanj prijenosa. Genijalno!
Vrlo korisna invacija za dodatnu uštedu energije je sustav "ECO Driving Assist System" koji preuzima podatke od navigacijskog sustava i analizira odabranu rutu vožnje, te vozača pravovremeno obaviještava na dionicu gdje će biti potrebno manje pritiska na gas - primjerice kod nailaska na oštar zavoj ili nizbrdicu, kao i kod približavanja lokaciji gdje vozilo treba skrenuti ili savladati kružni tok. Sustav se može aktivirati u rasponu brzine od 40 - 160 km/h, a ujedno je i brzina od 160 km/h elektronski ograničena kao maksimalna. Hybridna vozila po definiciji nisu sportska i primarni cilj je ušteda energije, pa je ovo sasvim logično ograničenje.
Eco-friendly vozila postaju globalno sve popularnija, a Hyundai Kona hybrid svojim karakteristikama postaje punopravni član te skupine - obzirom da prosječno troši tek 3,9 l /100 km, a ima i vrlo nisku emisiju CO2 od svega 90 g/km.
Tehnologija koju koristi već je temeljito provjerena i besprijekorno funkcionira u modelu Hyundai Ioniq koji je prisutan na tržištu pune tri godine. Svi elementi vanjskog i unutrašnjeg izgleda, kao i veličina putničkog prostora, te prtljažnik - jednaki su kao na klasičnim izvedbama modela Kona, obzirom da je baterija smještena ispod zadnjeg sjedala... dok je hybridni pogon kvalitetno integriran uz benzinski motor pod prednjim poklopcem. Ukupna težina vozila zadržana je na prihvatljivih 1.450 kg čime su i vozne karakteristike na razini ostalih verzija, a dodatna masa još je poboljšala stabilnost.
U domaćim salonima Kona hybrid može se naručiti od ožujka 2020. po vrlo konkurentnoj cijeni od cca 190.000 kn, a već početna izvedba opreme dolazi tradicionalno bogato uređena. Uz redovno Hyundai Jamstvo u trajanju 5 godina / bez ograničenja km, posebnost je i 8 godina jamstva na hybridnu bateriju, te jednaki troškovi održavanja kao za standardne benzinske izvedbe modela Kona.