NOVITET - Hyundai Bayon
Popularna klasa urbanih crossovera dobiva novog člana!
Dugogodišnje iskustvo u proizvodnji velikih SUV modela Tucson i Santa Fe – Hyundai je vrlo uspješno primijenio pri kreiranju crossovera Kona. A na jednako kvalitetnim temeljima nastao je i najnoviji cross model u gami Hyundai Bayon. Obzirom da je ciljano stvoren za europsku publiku i ime je izvedenica francuskog grada Bayonne, čime je dodatno potvrđeno usmjerenje ovog modela.
Hyundai Bayon donosi svjež dizajn inspiriran novim Tucsonom, kojeg obilježavaju oštre linije karoserije sa izraženim pregibima i ostavljaju dinamičan vizualni dojam. Sličan stil primijenjen je i kod nove generacije modela Hyundai i20 – na čijim temeljima je Bayon i nastao, a to uopće ne skriva. Hyundai Bayon tako preuzima ulogu nasljednika popularne izvedbe „i20 Active“. Za razliku od modela „i20 Active“ koji je bio potpuno jednakih dimenzija i prostornih mogućnosti kao standardni Hyundai i20 – konstrukcijski je Bayon složen sa ciljem da ponudi puno više, u svakom pogledu. Bayon mjeri u dužinu 418 cm što je +14 cm u odnosu na i20, a izravan dobitnik je prtljažnik koji mjeri čak 411 litara i time nadmašuje brojne bitno veće modele iz kompaktne klase. Za ovako impresivan prostor djelomično je zaslužna i koncepcija temeljena isključivo na prednjem pogonu i 4x4 se neće nuditi, obzirom da većina kupaca urbanih crossovera uopće ne koristi vozilo izvan asfalta. Na taj način prtljažnik je dobio izdašniju dubinu i gotovo 80 litara veću zapreminu u odnosu na model Kona, koja je po konstrukciji punokrvni 4x4.
Uz prtljažnik koji oduševljava već na prvi pogled – jednak dojam ostavlja i unutrašnjost sa laganim pristupom do ugodno povišenih sjedala, koja su izrazito profilirana za sve putnike i omogućuju čvrsto držanje u svim uvjetima vožnje. U ovoj klasi rijetko koji proizvođač potrudio se da putnici koji sjede iza uživaju jednako, a Bayon tu razinu udobnosti nudi serijski.
Bayon potvrđuje dizajnersku vezu sa modelom Hyundai i20 – no naglašeno agresivna linija prednjeg dijela vozila sa dominantnim usisnikom zraka i tankom izvedbom dnevnih svjetala daje mu više stila i prepoznatljivosti. Povišena zadnja svijetla u formi bumeranga i dvobojna vrata prtljažnika sa integriranim spojlerom koji produžuje liniju krova... dominiraju zadnjim dijelom Bayona. Dojam je potpun u izvedbi sa dodatno zatamnjenim zadnjim staklima i dvobojnom karoserijom, gdje bočnu liniju obilježava masivan C-nosač krova. Još na prvi pogled jasno je kako Bayon nije tek malo povišeni i20 – već potpuno samostalan model skrojen po mjeri dinamičnih lifestyle kupaca koji žele nimalo klasičan, ali vrlo praktičan automobil.
Crossoverski pedigre Bayon potvrđuje povišenom podnicom koja je 18,5 cm udaljena od tla, čime su zadaci poput savladavanja rubnjaka ili posjeti vikend izletištima sasvim sigurni bez rizika od oštećenja podvozja. U odnosu na model Kona ukupna visina Bayona je -7 cm (V = 149 cm), a širina je -3 cm (Š = 177 cm) što u kombinaciji sa približno 150 kg manjom težinom osigurava uzornu stabilnost, još boju aerodinamiku i manju potrošnju goriva.
Motorna ponuda za Bayon definirana je isključivo benzinskim opcijama i započinje provjerenim 4-cilindarskim atmosferskim agregatom 1.2 snage 84 KS koji je opremljen DPi tehnologijom dvostrukog ubrizgavanja goriva za bolju iskoristivost i smanjenje potrošnje. Ovaj motor očekuje se da će biti najtraženiji među domaćim kupcima, obzirom da je omiljen izbor kod modela Hyundai i20. Za nešto temperamentnije vozače i zahtjevnije cestovne dionice ponuđen je moderan 3-cilindarski 1.0 Turbo-GDi sa 100 ili 120 KS, koji će u seriji biti dostupan sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili opcijskim automatikom 7-DCT.
Po tradicionalnoj Hyundai recepturi – bogatstvo opreme prisutno je u svim dostupnim paketima, pa već osnovna izvedba donosi sve najmodernije sustave za pomoć vozaču i aktivnu sigurnost. Serijski tako dolaze LKA sustav za održavanje u voznoj traci, FCA upozorenje za opasnost od sudara sa automatskim kočenjem, HAC aktivna pomoć pri kretanju na uzbrdici, RSA upozorenje za prisutnost putnika na zadnjem sjedalu, ISLA čitanje prometnih znakova sa ograničenjem brzine, kao i E-Call sustav za poziv hitnoj službi u slučaju nesreće. Hyundai kao proizvođač dugo vremena nije omogućavao personalizirane izvedbe – a od početka 2020. i to je ispravljeno, pa za sve modele postoji opcijska lista sa konfiguracijama po želji koja je sada dostupna i za Bayon.
Novi crossover Hyundai Bayon odlično popunjava gamu i svojim dinamičnim dizajnom donosi svježinu u ovu klasu. Kupcima kojima Kona možda ostavlja dojam „previše terenskog vozila“, a Hyundai i20 nije dovoljno prostran – Bayon predstavlja idealan izbor. Sve izvedbe obilježava fer cijena i dovoljno sadržaja prilagođenih raznim profilima kupaca.
U domaćim prodajnim salonima dostupan je od lipnja 2021.