Novi član obitelji - Hyundai Kona electric

Large 13ac9bd8 0176 49d6 9735 359437e5964f
Povratak na novosti

Sa autonomijom do 470 km postaje uvjerljivi best-buy u klasi pristupačnih EV automobila!

Već na premijernom predstavljanju modela Kona upriličenom prošlog ljeta Hyundai je najavio ambiciozne planove i visoke ciljeve određene za ovaj automobil. I upravo je Hyundai proizvođač koji prvi uvodi potpuno električni pogon u klasu kompaktnih SUV modela, po pristupačnoj cijeni. Razvojem uspješne priče o električnoj mobilnosti Hyundai je postao globalni igrač na području brige o okolišu i uvodi napredne tehnologije u sve nove modele, još od 2016. godine kada je u prodaju stigao prvi EV Ioniq.

Uz konvencionalne benzinske i dieselske izvedbe motorizacije ponuda se proširuje sa potpuno električnom verzijom, Kona EV - gdje je kupcima omogućen izbor litij-ion polimerne baterije od 39 kWh ili 64 kWh.

Paket sa jačom baterijom omogućio je ugradnju vrlo potentnog motora snage čak 204 KS, čime Kona EV dobiva gotovo sportske performanse sa ubrzanjem do 100 km/h za svega 7,6 sek! Tajna je u fantastičnom okretnom momentu od čak 395 Nm dostupnom odmah, koji doslovno katapultira Konu pri svakom oštrijem pritisku na pedalu gasa. A uz umjereniji stil vožnje i korištenje Eco-režima moguć je doseg do čak 470 km sa jednim punjenjem baterije, uz prosječnu potrošnju od 15,2 kWh/100 km.

Manje zahtjevnim vozačima primjerenija je standardna baterija uz koju se isporučuje motor sa snagom 135 KS i dosegom do 300 km sa jednim punjenjem, uz prosječnu potrošnju 14,8 kWh/100 km. Ova izvedba već je kvalitetno testirana i dokazuje pouzdanost u modelu Hyundai Ioniq EV koji proteklih 2 godine krstari europskim prometnicama.

Ne ovisno o izvedbi snage – u obje verzije Hyundai Kona EV je pravi „fun-to-drive“ automobil koji jednako impresionira vozača i putnike, kao i ostale sudionike u prometu.

Čvrsta modularna platforma standardne izvedbe korištena je i za Konu EV, pri čemu je vanjski izgled oplemenjen sa nekoliko specifičnih detalja – a svakako najuočljiviji je prednji branik koji sada više nema veliki gornji usisnik zraka za hlađenje motora. Karakteristika donjeg usisnika su posebno konstruirani kanali koji smanjuju turbulencije i otvaraju se automatski po potrebi. Uz nešto drugačiji izgled svjetlosnih elemenata, serijski dolaze aerodinamični aluminijski naplaci u dimenziji 17 cola koji omogućuju bolje hlađenje kočnica. Ekskluzivnost modela naglašavaju bočne zaštitne obloge i dijelovi branika lakirani u mat-sivu boju.

Obzirom da su baterije ugrađene ispod podnice Kona EV zadržala je uvjerljivu stabilnost radi optimalnog rasporeda mase, a zbog niskog težišta izbjegnuto je ljuljanje karoserije. Sve karakteristike tipične za vozila SUV-klase i dalje su iskoristive poput – primjerene podignutosti od ceste i ugodno povišenog sjedenja što preferiraju mnogi kupci.

Prvi pogled na unutrašnjost otkriva potpuno novu „lebdeću“ konzolu između prednjih sjedala, na koju je smješten modul za upravljanje automatskim mjenjačem. Sada funkcionira potpuno elektronički po principu shift-by-wire, jednaka tehnologija korištena je za parkirnu kočnicu što omogućuje bolju iskorištenost prostora i moderan izgled.

Ispred vozača serijski je ugrađena digitalna instrumentna ploča sa bitnim informacijama o vožnji i autonomiji, te funkcije putnog računala sa potrošnjom energije i odabranom režimu vožnje (Eco / Comfort / Sport). Dodatna zabava u vožnji garantirana je uz kvalitetan multimedijski audio sustav i serijski 7.0 inča dodirni zaslon u boji, a u izvedbi sa tvornički ugrađenom navigacijom dolazi zaslon 9.0 inča.

Svakom zaustavljanju vozila pomaže sustav regenerativnog kočenja koji energiju potrebnu za usporavanje pretvara u električnu, te ju pohranjuje u bateriju. Pomoću poluga integriranih uz volan moguće je podešavanje intenziteta kočenja, čime je potreba za klasičnom „nožnom“ kočnicom svedena tek na situacije poput preparkiravanja i za intenzivnija zaustavljanja.

Potpuna sigurnosna oprema za zaštitu putnika u slučaju sudara, kao i aktivni sigurnosni sustavi za sprječavanje sudara dolaze serijski – pa već osnovni paket uključuje LKA sustav za upozorenje kod izlaska iz vozne trake i DAW sustav za upozorenje na umor vozača. Uz doplatu dostupan je sustav za prepoznavanje pješaka, sustav za čitanje prometnih znakova, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, upozorenje na mogućnost sudara sa prednje i zadnje strane, te autonomno kočenje i aktivni tempomat.

Uz osovinski razmak od 2,600 mm kao na standardnom modelu osigurana je primjerena količina prostora u kabini, a prtljažnik je zadržao jednaku iskoristivost sa osnovnom zapreminom od 330 l – uz mogućnost povećanja za +40 l sa korištenjem prostora ispod dvostruke podnice.

Sa vozilom serijski dolazi kućni punjač koji na utičnici 7,2 kW omogućuje potpunu napunjenost baterije za nešto manje od 10 h. Korištenjem brzih punjača od 100 kW punjenje do 80% traje svega 54 min.

Iako zagriženi protivnici električnih vozila često ističu pojam autonomije kao „veliku manu“ – činjenice govore suprotno kada se u obzir uzmu navike prosječnih vozača. A prosječni vozač godišnje prevaljuje do 15.000 km, što je tek 41 km dnevno i u pravilu jedna vožnja traje kraće od 7 km. Dobar dio vremena proveden je u stajanju na semaforima i savladavanju prometnih čepova, gdje klasični automobili bespotrebno rasipaju gorivo i iznimno zagađuju okoliš. Pa bi takav prosječan vozač kao vlasnik Kone EV trebao posegnuti za punjenjem baterije tek nakon svakih 10 dana.

Korištenje električnih vozila idealno je za urbane i prenapučene sredine, a najveću učinkovitost daje na kratkim relacijama, kao i čestim „stani-kreni“ režimima toliko prisutnim u gradskoj vožnji  – kada sinergija električnog motora i automatiziranog mjenjača pokazuje sve vrline. No uz maksimalan doseg od gotovo 470 km ni duža putovanja nisu problem, a nakon 4 h vožnje – kratka stanka od 1 h radi punjenja baterije i laganog osvježenja putnika svakako je poželjna.

Hyundai Kona EV vrhunski je proizvod složen sa najboljim znanjem inženjera i postavlja visoke standarde u kategoriji električne mobilnosti, a trenutno nudi najbolji omjer autonomije i performansi u odnosu na cijenu. Stoga ne čudi podatak da je prvih 20.000 kom koje će tvornica proizvesti do kraja godine unaprijed rasprodano.

Hyundai Kona EV, misli zeleno.