Decentan makeover - Hyundai Tucson (MY-2025)
Novi doživljaj prostora i bogatija serijska oprema prati trendove!
Prilično rijetki automobili uspjeli su sa potpuno jednakim dizajnom nastupiti na svim svjetskim tržištima i pobrati globalni uspjeh. Ukusi europskih, američkih i azijskih kupaca prilično su različiti, a brojni modeli koje Amerikanci ili Japanci obožavaju – u nekim drugim regijama apsolutno nisu prihvaćeni. Automobilski proizvođači tako su stvorili posebne modele samo za određene zemlje, a često se prodaju i pod drugačijim nazivom ili sa prilagođenim izgledom.
No, četvrta generacija modela Hyundai Tucson (NX4) u prodaji je od 2021. i planetarno je popularan predstavnik SUV-klase. Sa jednakim izgledom (ali i imenom) osvojio je kupce u Americi od kuda i vuče korjene imena – Tucson je grad u američkoj saveznoj državi Arizona. Isti takav Tucson sa zadovoljstvom biraju i kupci iz cijele Europe, a identičan se prodaje u Australiji, Indiji, Kini i državama Južne Amerike, kao i Africi. Dizajn i uspješna karijera prethodnih generacija stvorile su iznimnu reputaciju, pa se sa pravom može reći da je uz Brand Hyundai, poseban Brand postao i Tucson.
Kupcima u Europi tokom 2023. godine isporučeno je 152.502 Tucsona, od toga je čak 56.567 primjeraka bilo u hybrid izvedbi što potvrđuje orjentaciju ove regije ka modernim pogonima.
Protekle tri godine za redom (2021. / 2022. / 2023.) Tucson se svrstao u TOP-3 najprodavanija SUV-modela u klasi na europskom tržištu.
Za slijedeću modelsku godinu (MY-2025) pripremljeno je temeljito osvježenje, koje osim vizualnih promjena donosi i određene tehničke dorade. Do sada naprodavanjiji pogonski agregat benzinski 1.6 T-GDi umjesto izvedbi sa 150 KS ili 180 KS optimaliziran je na snagu 160 KS, sa poboljšanim ekološkim karakteristikama i reduciranom bukom. Moguće ga je kombinirati uz prednji pogon ili napredan H-TRAC 4WD aktivni pogon na sve kotače. Na raspolaganju je ručni mjenjač sa 6-stupnjeva ili automatski 7-DCT.
Super štedljivi diesel motor 1.6 CRDi nastavlja karijeru zbog velikog interesa poslovnih korisnika i velike kilometraže koju prelaze, a raspoloživ je sa snagom 115 KS ili 136 KS. Uz jaču izvedbu osim prednjeg pogona dostupan je i H-TRAC 4WD, te popularan automatski mjenjač sa dvostrukom spojkom 7-DCT. Prosječna potrošnja mjerena u realnim uvjetima kod ovog motora rijetko prelazi 6,0 lit.
Hybridnu diviziju predvode verzije 1.6 T-GDi HEV-215 i 1.6 T-GDi PHEV-252, a obje motorizacije sada su dostupne uz 2WD ili 4WD pogon (do sada nije bio dostupan 2WD uz PHEV). Za razliku od brojih proizvođača koji hybridne automobile isporučuju sa ne uvjerljivim i anemičnim CVT-mjenjačima koji nepotrebno turiraju motor u previsoke okretaje kod ubrzavanja – Hyundai u modelima Tucson HEV i PHEV nudi odličan 6-stupanjski automatski mjenač, koji „šalta“ brzo i bez trzaja (kao 7-DCT) uz ugodnu tišinu osobito prisutnu u eco-režimu.
Vanjski izgled zadržao je prepoznatljivost i originalnost sa naglašeno oštrim dizajnerskim linijama koje obilježavaju Tucson. Lomovi na svim plohama i dalje su predmet polemike brojnih stručnjaka za izgled i „kvazi stručnjaka za popravke limarije“ – ali odvažnost dizajnera da Tucsonu podari baš takav stil uvelike se isplatila. Iz bilo koje pozicije pogledan... Hyundai Tucson izgleda spektakularno. Nove vizure dobili su prednji i zadnji branici, sa laganim doradama svjetlosnih elemenata uz zadržavanje jedinstvenih prednjih dnevnih svijetala (u žargonu nazvanih „krila“).
Vozačko okruženje donosi novi stil kojeg je Hyundai promovirao sa novom generacijom modela Kona (SX2), a ističe ga novi obruč volana sa 3 kraka bez središnjeg H-amblema. Instrumentna ploča sada je digitalna u svim verzijama opreme, a veličine je 12,3 inča i dolazi u dvije izvedbe – klasična sa podesivim funkcijama putnog računala ili kao virtualni kokpit u kojem se grafika može prilagođavati. Središnji multimedijski sustav značajno je pregledniji i također dolazi u veličini 12,3 inča uz serijski integriranu Navigaciju, te sustav Bluelink za udaljenu komunikaciju sa vozilom.
Dosadašnjih pet tvorničkih paketa opreme prilagođeno je na četiri varijante, a ponudu otvara razina „Style“ koja je složena prema novoj konfiguraciji. U odnosu na dosadašnji osnovni paket, sada serijski dolazi:
- Navigacijski audio sustav sa dodirnim zaslonom 12,3 inča + Bluelink
- Prednji i zadnji senzori za pomoć pri parkiranju
- Full-LED prednja kratka i duga svijetla
- Aluminijski naplaci 17 cola
- Pametni ključ (smart key)
- Grijani i sklopivi retrovizori
- Sustav OTA za bežično ažuriranje
- Volan i ručica mjenjača obloženi kožom
- LED rasvjeta u kabini
Novi izgled unutrašnjosti prati i „plutajuća“ središnja konzola između sjedala, osobito atraktivna kod verzije sa automatskim mjenjačem – upravljanje mjenjačem preseljeno je na stup volana kao kod modela Kona i električnih vozila Ioniq-5 / Ioniq-6. Materijali korišteni za uređenje kabine već od početnog paketa dolaze u premium kvaliteti.
Sve estetske dorade, brojna tehnička poboljšanja i značajno bogatija serijska oprema nisu posebno utjecale na prodajnu cijenu, pa novi Hyundai Tucson starta za pristupačnih 27.990 Eur.
U domaćim prodajnim salonima dostupan je nakon novinarske promocije 11.06.2024. a prve fotografije donosimo sa službene prezentacije u tvornici Nošovice (Češka).